Suverehvid
Suverehvidega tohib sõita 1. märtsist kuni 30. novembrini.
Miinimum jääksügavus: 1,6 mm (turvalisem sõita rehvidega, mille jääksügavus on vähemalt 4,0 mm).
Rehvimuster kulub sõltuvalt sõidustiilist ja rehvitüübist 3 mm-ni pärast 20,000–40,000 km.
Uusi suverehve soovitatakse kasutada juba sügisel – pikendab rehvi eluiga ning aitab vältida kiiremat kulumist kevadel.
Pehmem rehvisegu tagab parema haardumise teega.
Talverehvid
Naastrehvide kasutusaeg: 15. oktoobrist kuni 31. märtsini (vajadusel kuni 30. aprillini).
Talverehvide kasutamine kohustuslik: 1. detsembrist kuni 1. märtsini.
Haagistel (üle 0.75 t ja alla 3.5 t) on talverehvide kasutamine kohustuslik.
Miinimum jääksügavus: 3,0 mm (soovitatav 5,0 mm).
Tähistatud mäetipu ja lumehelbe sümboliga.
Uued naastrehvid vajavad sissesõitu (vältida järske manöövreid esimesed 1000 km).
Eesti oludesse Saksamaalt toodud lamellrehvid üldiselt ei sobi.
Eritingimused talverehvidele
Suverehvidega tohib sõita 1. märtsist kuni 30. novembrini.
Miinimum jääksügavus: 1,6 mm (turvalisem sõita rehvidega, mille jääksügavus on vähemalt 4,0 mm).
Rehvimuster kulub sõltuvalt sõidustiilist ja rehvitüübist 3 mm-ni pärast 20,000–40,000 km.
Uusi suverehve soovitatakse kasutada juba sügisel – pikendab rehvi eluiga ning aitab vältida kiiremat kulumist kevadel.
Pehmem rehvisegu tagab parema haardumise teega.
Naastrehvide kasutusaeg: 15. oktoobrist kuni 31. märtsini (vajadusel kuni 30. aprillini).
Talverehvide kasutamine kohustuslik: 1. detsembrist kuni 1. märtsini.
Haagistel (üle 0.75 t ja alla 3.5 t) on talverehvide kasutamine kohustuslik.
Miinimum jääksügavus: 3,0 mm (soovitatav 5,0 mm).
Tähistatud mäetipu ja lumehelbe sümboliga.
Uued naastrehvid vajavad sissesõitu (vältida järske manöövreid esimesed 1000 km).
Eesti oludesse Saksamaalt toodud lamellrehvid üldiselt ei sobi.
Talverehve ei pea kasutama M1/N1 sõidukitel, kui:
Sõidetakse teise riiki ja tagasi.
Sõiduk on registreeritud välisriigis.
Kasutatakse paarisrattaid (kui mõlemad rattapaarid on samasugused).
Sõidukit kasutatakse müügil, remondil või tehnilisele ülevaatusele minemisel.
Talverehve pole Eestis saadaval vastavale sõidukile.
Vesiliutesti tulemused (“Tekniikan Maailman”, TM 15/2005):
Mustri sügavus | Vesiliug sirgel | Vesiliug kurvis | Pidurdusteekond standardrehv | Pidurdusteekond lai rehv |
---|---|---|---|---|
Uus rehv (8 mm) | 83 km/h | 96 km/h | 29,3 m | 28,3 m |
Kulunud rehv (4 mm) | 67 km/h | 82 km/h | 30,6 m | 30,0 m |
Lõpuni kulunud rehv (1,6 mm) | 56 km/h | 67 km/h | 36,8 m | 38,8 m |
Pidurdustestid viidi läbi 7–9 mm paksuse veekihi
Lühend/Tähis | Tähendus |
---|---|
205/55 R16 91H | Rehvimõõt (laius, kõrgus, radiaal, velje diameeter, koormus- ja kiirusindeks) |
3PMSF | Kolme mäetipu ja lumeikoon – talverehv |
AD | Alumiiniumnaast |
AT | Maastikumustriga rehv (All Terrain) |
C | Kaubiku rehv (Cargo) |
M+S | Talve- või off-road rehv (Mud & Snow) |
RFT | Run-Flat rehv (võimalik sõita katkise rehviga) |
XL | Suurendatud kandevõimega rehv (eXtra Load) |
TWI | Kulumise indikaatori asukoht |
OE | Originaalvarustuse tähis (auto tootja spetsiifikatsioon) |
BLK/BSW | Must külg |
OWL | Valge kirjamuster |
Indeks | Q | R | S | T | H | V | W | Y | ZR |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
km/h | kuni 160 | kuni 170 | kuni 180 | kuni 190 | kuni 210 | kuni 240 | kuni 270 | kuni 300 | üle 240 |